Moja czarna Perełka:)

Tu przedstawiamy nasze Garbusy

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
Sokol
VIP
VIP
Posty: 5090
Rejestracja: 03 maja 2007 14:22
Lokalizacja: Jasło / Rzeszów
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Sokol » 14 mar 2011 18:06

to uchyla rabka tajemnicy ;)

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Bulikomaniak » 14 mar 2011 18:52

opony mogą i mieć 30 lat, zależy od tego w jakich warunkach były przechowywane. ja z przodu mam 145 R 15 Michelin z lat osiemdziesiątych i nie narzekam, poza tym w ogóle nie były sparciałe. Oponom przede wszystkim szkodzi słońce
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 09 kwie 2011 13:06

Kurka z tą pogoda lipa jakaśj jest/ Chciałbym już wyjechać z garażu i ciągle nie mogę.
Garaż mam tak mały że ledwo Garb się mieści i trudno jest wykonać jakiekolwiek prace.
Jeżeli chodzi o rozmiar opon to jest to 205/60/15. Cena sztuki to pewnie coś koło 200 pln.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Bulikomaniak » 09 kwie 2011 17:20

szerokie masz te kapcie... a im szersze tym większe spalanie :D za tę cenę (a nawet taniej) to idzie kupić nowe 155 R15.
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 09 kwie 2011 19:23

Z takimi kapciami go kupiłem i z wymianą mi się jak na razie nie pali.
Nooo dzisiaj było trochę pogody, więc mogłem wypchnąć Garba i podziałać :D
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Scooty » 09 kwie 2011 19:41

Nie wiem jak u Ciebie, ale u nas byl upal 8 stopni i huragan :D
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 09 kwie 2011 20:22

U mnie było 12 stopni. Tak grzało, że ledwo wytrzymywałem ;p Huragany też były.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 13 kwie 2011 18:28

A oto moje nowe nabytki. Jak widać na zdjęciach już prawie wszystko w częściach.
Zestaw udało mi się kupić za śmieszne pieniądze. W szczególności że tarcze hamulcowe i kotwiczne oraz klocki są praktycznie nowe.
Całość stała przez jakiś czas i trzeba to odświeżyć.
Rozbieram by piaskować, piaskuję by malować :D
Może podpowiecie mi jakimi farbami potraktować poszczególne części tego zestawu??


Obrazek

Obrazek
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 14 kwie 2011 17:17

Dzisiaj się nawet pogoda udała, więc prac ciąg dalszy.
Na zdjęciach widać założone nowe boczki i zamontowany obrotomierz na mocowaniu własnej konstrukcji :D
Wnętrze jest już praktycznie gotowe.

Obrazek

Obrazek

Zabrałem się za tylne hampelki. Ze starych części zostały tylko tarcze kotwiczne i śruby do regulacji reszta nówcia.
Był mały problem z linkami hamulca ręcznego, ale szybko został rozwiązany.
Kiedy wypytywałem się Scooteusza jak to jest w regulacją ręcznego wpadłem na pomysł, żeby wyszlifować i pomalować bębny co też zostało uczynione.
Jak robić to raz a porządnie ;p
Efekty widać na poniżej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Byłbym wdzięczny gdybyście mi powiedzieli z jaką siła dokręcić bębny. Od mechaniora ostatnio uslyszałem że powinny one mieć lekki luz.
Tylko że pokazywał mi to na bębnach w których siedziały łożyska.
W tym przypadku nie ma łożysk.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Sokol
VIP
VIP
Posty: 5090
Rejestracja: 03 maja 2007 14:22
Lokalizacja: Jasło / Rzeszów
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Sokol » 14 kwie 2011 19:41

fajnie :)powoli do przodu... cos sie dzieje

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Bulikomaniak » 14 kwie 2011 21:20

Nie sądzę, by musiały mieć jakiś luz z tyłu, z przodu na bank. A co to za korbki do szyb masz?
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Scooty » 14 kwie 2011 22:05

Luz ? Hehe, tamte sruby dopieprza sie ile wlezie.
Z tego co pamietam to bylo 350Nm
PS Fajny stan bebnow, moje nieco gorzej wygladaja.
Musze je pomierzyc zanim odnowie, moze czasem nie byc sensu.

Podnies dolny zawias bo drzwi tra o prog.

Fajnie ze cos sie dzieje, tez dzis robilem reczny, niestety nie udalo sie.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 15 kwie 2011 00:22

Podnosiłem już ten zawias.
Wtryniłem tam blaszkę i nadal haczy i drzwi gorzej chodzą teraz;/ Nie wiem jak to rozwiązać.
A nie wiem co to za korbki, Takie się napatoczyły hehe:)

Okazało się że link ręcznego są za długie.
Muszę wykombinować 2 tuleje które zniwelują ich długość, ale to już na jutro zostawiam;p
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: Daras » 17 kwie 2011 16:11

No i ręczny działa. Nie wiem do końca jak wyregulować równo oba koła, ale ważne że po raz pierwszy od momentu jak mam Garba hamulec awaryjny działa jak żyleta.
Przed chwilą wytargałem silnik z garażowej otchłani i ustawiłem na podwyższeniu.
Teraz szykuję się na regulację zaworów no i na ten temat wiem tyle, że zaczynam od 1 cylindra.
Wiem że mam ustawić palec rozdzielacza zgodnie z nacięciem na aparacie, ale do tego powinno się zgadzać wybicie na kole pasowym z łączeniem bloku.
Mam nowe koło pasowe z podziałką i nie wiem na ilu stopniach powinno być to wybicie.
Silnik 1,2.

Będę wdzięczny za pomoc bo palę się do roboty:)

Później czeka mnie regulacja zapłonu i gaźnika a na ten temat nie wiem nic;p
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

rycho
NEW
NEW
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2010 13:31
Lokalizacja: Boguchwała

Re: Moja czarna Perełka:)

Post autor: rycho » 17 kwie 2011 16:54

Cześć.
Wykręć sobie świece, sprawdź górne położenie tłoka, jak zacznie opadać powinny zluzować się zawory.
przy popychaczach aluminiowych ustawiasz luz 0,1 mm,
przy stalowych luz 0,15 mm

ODPOWIEDZ