Ukrecilem srube... :(

Tu opisujemy nasze problemy z kluczami :)

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Ukrecilem srube... :(

Post autor: Scooty » 17 maja 2007 23:44

Heja:)

Ostanio zmienialem kolektor i podczas zakladania ukrecilem srube do mocowania podstawy pradnicy.
Teraz trzyma sie tylko na 3.
Akurat to jest ta z przodu wiec dostep do niej jest dosc prosty.

Czy jest to wazne miejsce aby bylo bardzo szczelne?
Czy po prostu uszczelnic jakas czerowna pasta wysokoteperaturowa?

A moze ma ktos jakis patent jak to wykrecic ??:D

Awatar użytkownika
Mrush
DRIVER
DRIVER
Posty: 226
Rejestracja: 14 mar 2007 22:22
Kontakt:

Post autor: Mrush » 18 maja 2007 00:05

Patentow na wykrecenie jest kilka. 8)

Proponowalbym zakupic sobie cos takiego jak wykretak (sa w roznych rozmiarach), to dziwaczne szpejo wyglada jak srubka stozkowa, taki "swiderek" tyle ze z lewym gwintem. Wiercisz w zerwanej srubie maly otwor, w ktory wkrecasz oczywiscie "w lewo" ten wykretak (tylko coby nie byl wiekszy rozmiarem od otworu :wink: ) i w pewnym momencie wkrecania pozostalosc srubki powinna sie wykrecic ...

Inna metoda to bardziej inwazyjna i precyzyjna "zabawa", polegajaca na rozwierceniu sruby wiertlem o troszeczke mniejszej srednicy i przegwintowanie otworu gwintownikiem o rozmiarze jaki byl wczesniej. Jezeli ta operacja zakonczy sie fiaskiem, to niestety bedziesz musial gwintowac wiekszym gwintownikiem :?

Znajomu przetestowal metode pierwsza w swojej Hondzie CRX i wszystko poszlo jak "po masle".
Jezeli wybierzesz ta metode to proponowalbym przed wkrecaniem wykretaka zapodac jakiegos "penetratora" na te gwinty co pozostaly ...

[img]http://www.mrush.republika.pl/garbus/diablo.jpg[/img]
[color=red][b]El Diablo[/b][/color]

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 00:10

ten pierwszy pomysl to rewelacyjne urzadzenie.
mysle ze sruba nie jest mocno przykrecona, mam nadzieje ze byla naderwana.
I lekko siedzi w gniezdzie.

Tylko musze odpowiednio napunktowac, no i miec ostre wiertlo, a nie z Tesco...

Awatar użytkownika
Mrush
DRIVER
DRIVER
Posty: 226
Rejestracja: 14 mar 2007 22:22
Kontakt:

Post autor: Mrush » 18 maja 2007 00:13

Raczej ostre wiertelko i niewielkie. Jak nie znajdziesz rozwiertakow to ja sie jutro zapytam kolegi gdzie to kupowalismy bo w tej chwili nie pamietam 8)

[img]http://www.mrush.republika.pl/garbus/diablo.jpg[/img]
[color=red][b]El Diablo[/b][/color]

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 00:24

Rozwiertaki gdzies mam.
Uzyje ich pierwszy raz od lat... wogole to bedzie pierwszy raz :)
Na poczatku mysle jednak malym wiertlem pozniej jakby co to rozwiertak
A wogole to kupic ten Wykretak musze.

Awatar użytkownika
Mrush
DRIVER
DRIVER
Posty: 226
Rejestracja: 14 mar 2007 22:22
Kontakt:

Post autor: Mrush » 18 maja 2007 00:27

Cholera zasialem zamet :? nie chodzilo mi o rozwiertak tylko o ten nieszczesny wykretak. Rozwiertaka nie ma co uzywac. Kup wykretak, przewierc stara srubke i wkrecaj wykretak ... powinno pomoc.

[img]http://www.mrush.republika.pl/garbus/diablo.jpg[/img]
[color=red][b]El Diablo[/b][/color]

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 00:29

Jak myslisz jaki duzy kupic?
Tam jest chyba sruba M6.
Podzialac w takim razie wiertlem 3? 3,5?
Coby scianki zostaly...

Awatar użytkownika
Mrush
DRIVER
DRIVER
Posty: 226
Rejestracja: 14 mar 2007 22:22
Kontakt:

Post autor: Mrush » 18 maja 2007 00:32

Ja bym sie sklanial bardziej ku 3mm. Jak bedziesz kupowal to popytaj, sprzedawca powinien wiedziec co sprzedaje :)

[img]http://www.mrush.republika.pl/garbus/diablo.jpg[/img]
[color=red][b]El Diablo[/b][/color]

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 00:36

To tak jakbys kupowal kurtke 3 rozmiary za duza:
"O jak swietnie lezy... w sam raz dla Pana..."

Choc w branzy narzdziowej moze jest inaczej.
Tylko cholera zaczynam prace o 11 i koncze o 18-tej.
Musze zlecic ojcu znalezienie sprzetu.
Tylko on na razie nic nie wie i moze lepiej niech tak zostanie :D
Zaraz obadam allegro czy jest tam.

Awatar użytkownika
Mrush
DRIVER
DRIVER
Posty: 226
Rejestracja: 14 mar 2007 22:22
Kontakt:

Post autor: Mrush » 18 maja 2007 00:40

Spokojnie do 11 kupisz. Sprobuj w Jelczance na ul. Przemyslowej (na koncu, przed Urzedem celnym w prawo), tam powinni miec, a jak nie beda miec, to powninni wiedziec gdzie to mozna kupic.

[img]http://www.mrush.republika.pl/garbus/diablo.jpg[/img]
[color=red][b]El Diablo[/b][/color]

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 00:43

Widzisz na allegro sa od 9 do 120 zl.
tylko co to warta za 9 zl to nie wiem.
Na razie zajme sie paleniem na 2 cylindry, dziwne tez ze jak wchodzi na obroty to pali jakby 4...
Czyzby zaplon ?
najpierw poprawie mocowanie kolektora, tym razem bede uwazac na sruby.:) hehe

Awatar użytkownika
Renifer
Moderator
Moderator
Posty: 3869
Rejestracja: 29 kwie 2007 21:04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Renifer » 18 maja 2007 07:55

No srube koniecznie musisz wymienic coby ci nie ciek? pojazd olejem :wink:

Awatar użytkownika
WhiteGarbi
MASTER
MASTER
Posty: 856
Rejestracja: 25 kwie 2007 12:34
Lokalizacja: Jas?o
Kontakt:

Post autor: WhiteGarbi » 18 maja 2007 09:30

przy podstawie pr?dnicy jest ?ruba M8 - wi?c wykr?tak musisz mie? w?asnie 3 - 4 mm. Nawier? dziure w ?rubie i wkr?? wykr?tak - je?eli nie jest spieczona to powinna da? si? wykr?ci?. Tylko uwa?aj przy wierceniu dziury w ?rubie, zeby ci wiert?o nie zesz?o i ?eby bie posypa?y si? opi?ki do karteru - wtedy b?d? k?opociki. A powiedz jeszcze jakim cudem urwa?e? t? ?rube ??
VW Typ 1 1300 '71 - w trakcie wi?kszego remontu - w tym roku finisz :) mam nadzieje
VW Typ 1 1300 '69 - sprzedany :)
SC 1,1 MPI - zast?pczak

gg: 624850
mail: karoljaslo@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 18 maja 2007 10:19

Dziwna sprawa,
Odkrecic sie dalo bez wiekszych problemow.
Podczas zakladania prawie pod koniec dokrecalem coby byly szczelne.
I wtedy zrobilo sie miekko.
Musiala byc w kiepskim stanie.
Krzywo nie moglem wkrecac.
Dokrecila sie na "zero"

Awatar użytkownika
WhiteGarbi
MASTER
MASTER
Posty: 856
Rejestracja: 25 kwie 2007 12:34
Lokalizacja: Jas?o
Kontakt:

Post autor: WhiteGarbi » 18 maja 2007 10:37

czekaj czekaj - z bloku wystaj? szpilki do mocowania podstawy pr?dnicy - urwa?e? szpilke ?? mo?e jej troche wystaje z bloku i mo?na by j? by?o czym?z?apa? ?? pokombinuj troszeczk? - mo?e bez wierczenia si? obejdzie :)
VW Typ 1 1300 '71 - w trakcie wi?kszego remontu - w tym roku finisz :) mam nadzieje
VW Typ 1 1300 '69 - sprzedany :)
SC 1,1 MPI - zast?pczak

gg: 624850
mail: karoljaslo@poczta.onet.pl

ODPOWIEDZ