dziadek 1960 1,2 zapłon

Tu opisujemy nasze problemy z kluczami :)

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 18:54

witam udalo mi sie dzis odpalic dziadka po 26latach, pacjent to 1960rok 1,2. Moje pytanie jak w takich silnikach ustawia sie zaplon???, czy da sie to zrobic na lampe stroboskopowa czy jest jakis inny sposob?

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: Bulikomaniak » 04 lis 2016 19:06

Na zwykłą lampkę też sie da, albo na świecę. Ile masz znaków na kole pasowym?
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 19:22

nie patrzylem jeszcze z rana zobacze i dam znac

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: Bulikomaniak » 04 lis 2016 20:00

Tu masz całą procedurę:

Obrazek
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 20:24

A nie masz tak po chłopsku jak to mowia:), bedzie lepiej :)

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: Bulikomaniak » 04 lis 2016 20:43

Wyregulować luz na przerywaczu. Poluzować aparat. Sprawdzić gdzie na aparacie jest nacięcie wskazujące 1 cylinder, kręcić tak, żeby palec wskazywał na to nacięcie, popatrzeć się jak to się ma mniej więcej do nacięcia na kole pasowym względem połówki bloku. Ustawić tak jak na rysunku, założyć kopułkę. Ściągnąć kabel z pierwszego cylindra, podpiąć zapasową świecę do niego, zmasować. Włączyć zapłon. Powoli obracać aparat aż przeskczy iskra. Dokręcić aparat, założyć kabel na 1 cylinder.
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 21:00

luz 0,4mm na przerywaczu?

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: Bulikomaniak » 04 lis 2016 21:11

Tak.
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 21:15

i 1 kabel z cewki to jest ten od przodu po prawej ?

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 21:21

dwa wciecia mam na kole , a nie trzy jak nie ktorzy, czyli ustawiam na lewy ?

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: Bulikomaniak » 04 lis 2016 21:26

Na lewy. Kabel ściągasz ze świec z pierwszeg cylindra, czyli po prawej stronie bliższt przodu samochodu.
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 21:31

ktory to pierwszy bo cos zjadles z opisu na koncu zdania :)

Awatar użytkownika
mawo
DRIVER
DRIVER
Posty: 55
Rejestracja: 26 paź 2014 21:49
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: mawo » 04 lis 2016 21:34

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... bus_59.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

tu jest opis :) na schemacie elektrycznym z epoki :)

Awatar użytkownika
rafalzuk
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 453
Rejestracja: 06 maja 2015 14:58

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: rafalzuk » 04 lis 2016 22:05

A ja robie inaczej :)
Nie ściągam przewodów ze świec .
Moja metoda jest taka :
1. Zdjąć kopułkę
2. Ustawiasz kolo mniej więcej tak jak na foto
Obrazek
3. Ustawiasz czubek palca w stronę dolnego prawego baniaczka stojąc przy otwartej pokrywie silnika( pierwszy cylinder) jak na foto
4.. Ustawiasz przerwę na przerywaczu 0,4 mm
5. Zakładasz kopułkę i kręcisz rozrusznikiem
6. Reszta to juz tylko ustawienie na lampę
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016 22:28 przez rafalzuk, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
rafalzuk
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 453
Rejestracja: 06 maja 2015 14:58

Re: dziadek 1960 1,2 zapłon

Post autor: rafalzuk » 04 lis 2016 22:21

Myśle że warto zerknąć w mądre katalogi ile stopni jest dla Twojego silnika - ja tego nie wiem .

ODPOWIEDZ