Pompa paliwowa
Moderator: Renifer
Pompa paliwowa
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie. Po remoncie silnika i regeneracji pompy paliwowej (wymianie membran) mam problemy ze swoim Garbusem. Mianowicie po przejechaniu około 4 km samochód gaśnie. Po dłuższym postoju ponownie zapala. Na filtrze paliwa zaobserwowałem że pompa pobiera paliwo z filtra ale już samo paliwo nie jest wciągane do filtra. Mam wrażenie że pompa pompuje powietrze do układu paliwowego od pompy do zbiornika. Wymieniałem filtr paliwa nie pomogło. Czyściłem zbiornik układ paliwowy, wymieniłem cały układ paliwowy na nowy gumowy i dalej nie pomogło. Dodam że przed remontem samochód był sprawny normalnie funkcjonował. Wymieniałem również w pompie paliwowej membrany na stare i dalej to samo. Jak pompa zassa całe paliwo z filtra to w pewnym momencie na końcówce dolotowej (rurka mosiężna) do pompy paliwa zaczyna kapać paliwo i ścieka na pompę. Po ściągnięciu węża z dolotowego do pompa paliwa momentalnie się napełnia. Próbowałem również z przechyłem zbiornika i tak samo się dzieje (nawet na wolnych obrotach) Sprawdzałem również zbiornik pod kątem dopływu powietrza ale żaden zabieg nie pomagał.
Jakieś pomysły co to może być ?
silnik 1200, pompa 2 membranowa rozkładalna.
Mam pytanie. Po remoncie silnika i regeneracji pompy paliwowej (wymianie membran) mam problemy ze swoim Garbusem. Mianowicie po przejechaniu około 4 km samochód gaśnie. Po dłuższym postoju ponownie zapala. Na filtrze paliwa zaobserwowałem że pompa pobiera paliwo z filtra ale już samo paliwo nie jest wciągane do filtra. Mam wrażenie że pompa pompuje powietrze do układu paliwowego od pompy do zbiornika. Wymieniałem filtr paliwa nie pomogło. Czyściłem zbiornik układ paliwowy, wymieniłem cały układ paliwowy na nowy gumowy i dalej nie pomogło. Dodam że przed remontem samochód był sprawny normalnie funkcjonował. Wymieniałem również w pompie paliwowej membrany na stare i dalej to samo. Jak pompa zassa całe paliwo z filtra to w pewnym momencie na końcówce dolotowej (rurka mosiężna) do pompy paliwa zaczyna kapać paliwo i ścieka na pompę. Po ściągnięciu węża z dolotowego do pompa paliwa momentalnie się napełnia. Próbowałem również z przechyłem zbiornika i tak samo się dzieje (nawet na wolnych obrotach) Sprawdzałem również zbiornik pod kątem dopływu powietrza ale żaden zabieg nie pomagał.
Jakieś pomysły co to może być ?
silnik 1200, pompa 2 membranowa rozkładalna.
Re: Pompa paliwowa
Zrobiłbym kilka prostych eksperymentów.
1. Zamiast zasysać paliwo przez filtr wywal go.
2. Zastowuj bańkę 5 l i zobacz czy prosto z niej ciągnie paliwo .
3. Sprawdz czy zaworek zwrotny jest sprawny czy poprawnie zostaje napełniona komora pływakowa.
1. Zamiast zasysać paliwo przez filtr wywal go.
2. Zastowuj bańkę 5 l i zobacz czy prosto z niej ciągnie paliwo .
3. Sprawdz czy zaworek zwrotny jest sprawny czy poprawnie zostaje napełniona komora pływakowa.
Re: Pompa paliwowa
Jutro mam chwile czasy to bede probowal, ale na 99 % staeiam ze to wina pompki bo przed remontem silnik chodzil bez zajakniecia
Re: Pompa paliwowa
Szczerze, czytam po raz kolejny i sie pogubilem.
Jesli paliwo nie jest wciagane do filtra to:
- zatkany jest odplyw z baku
- zatkany przewod
- dziurawy przewod od tunelu, mowie o tej malej metalowej koncowce
Czesto jest minimalnie mokra
- lub jesli masz badziewny szklany skrecany filtr to moze byc nieszczelny / rozkrecony - i tu bym zaczal szukac
Mowisz ze po zdjeciu dolotu sie napelnia, to znaczy ze udrazniasz dolot, sadze ze jest zatkane na odcinku: bak-dolot pompy
Jesli paliwo nie jest wciagane do filtra to:
- zatkany jest odplyw z baku
- zatkany przewod
- dziurawy przewod od tunelu, mowie o tej malej metalowej koncowce
Czesto jest minimalnie mokra
- lub jesli masz badziewny szklany skrecany filtr to moze byc nieszczelny / rozkrecony - i tu bym zaczal szukac
Mowisz ze po zdjeciu dolotu sie napelnia, to znaczy ze udrazniasz dolot, sadze ze jest zatkane na odcinku: bak-dolot pompy
Re: Pompa paliwowa
lub wez baniak / butelke i przejedz sie na takiej konfiguracji - wykluczysz bak i dluuugi przewod laczacy.
Re: Pompa paliwowa
Bak odkręciłem sprawdziłem jest drożny. Przewód z baku do silnika jest wymieniony na nowy wiec jest drożny. Przedwczoraj pogrzebałem trochę przy pompie i zauważyłem że rurka dolotowa do pompy minimalnie się rusza po podgrzaniu jej wypadła cała. Wyczyściłem ja i wkleiłem na kleju epoxydowym z dodatkiem aluminium. Dzisiaj zapaliłem Garba i na razie wszystko śmiga. Pompa nie się mokra jak się silnik rozgrzeje a paliwo regularnie napływa do filtra a nie jak poprzednio tylko z niego uciekało. Myślę ze rurka dolotowa była rozszczelniona i ciągnęła lewe powietrze. W niedziele będę robił jazdę próbną i zobaczymy czy problem znikł.
Re: Pompa paliwowa
a w jaki sposob wymieniles caly przewod od baku ?
Sprawdz tez czy nie podniosl Ci sie poziom oleju
Sprawdz tez czy nie podniosl Ci sie poziom oleju
Re: Pompa paliwowa
Aby wyeliminować przewód jako czynnik wstawiłem gumowy przewód bezpośrednio od zbiornika do pompy.
Po regeneracji jednak oryginalna pompka dalej robiła problemy co prawda po przejechaniu około 15 km dopiero.
Po wymianie na nową pompkę problem znikł. Więc wina leży po stronie pompki.
Po regeneracji jednak oryginalna pompka dalej robiła problemy co prawda po przejechaniu około 15 km dopiero.
Po wymianie na nową pompkę problem znikł. Więc wina leży po stronie pompki.
Re: Pompa paliwowa
co jedynie szkoda kasy na regeneracje starej.
Jakosc nowych tez nie powala.
Sprawdzaj co jakis czas stan oleju i zapach.
Jakosc nowych tez nie powala.
Sprawdzaj co jakis czas stan oleju i zapach.
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Pompa paliwowa
Kto składał tę pompkę? membrana musi być w górnym położeniu podczas skręcania połówek pompy.
VW 1300 1969r
Re: Pompa paliwowa
Ja ta pompę regnerowałem. Raczej wykluczam złe złożenie bo pompa pewnie by w ogóle nie chodziła. W górnym położeniu czyli jak ? no mam nadzieję że nowa będzie służyć.
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Pompa paliwowa
Potrzebne jest coś takiego, ale do nowej pompy, inna wysokość tego środkowego czopa jest, bodajże 14 mm:
Edit:
Znalazłem
Edit:
Znalazłem
VW 1300 1969r
Re: Pompa paliwowa
a skad wiadomo ze ta pokrywa jest polokragla czy ta kwadratowa ?
to bez znaczenia ?
to bez znaczenia ?
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Pompa paliwowa
Nie rozumiem o co Ci chodziScooty pisze:a skad wiadomo ze ta pokrywa jest polokragla czy ta kwadratowa ?
to bez znaczenia ?
VW 1300 1969r