Strona 1 z 1
rozpoznawanie silnika
: 31 paź 2015 20:47
autor: Coyot
jak w temacie: jak rozpoznać pojemność silnika po budowie
pytam bo znajomy chce mi dać silnik ze skrzynią do garba i mówi że to jest prawdopodobnie 1,6 ale nie jest pewny na 100%
i tu pytanie , jakieś szczegóły które tylko w 1,6 występują
jeśli się okaże że to 1,6 to będę go odbudowywał do miętusa
Re: rozpoznawanie silnika
: 31 paź 2015 22:59
autor: Bulikomaniak
Każdy kto chce sprzedać silnik Do garba mówi, że to 1.6
1.6 występowało w dwóch podstawowych typach jedno i dwudolot. Dodatkowo pomoże numer silnika.
Jeśli jest dwudolotowy, to 1.3 lub 1.6.
A co z miętusowym jest nie tak i jaka to pojemność?
Re: rozpoznawanie silnika
: 01 lis 2015 08:50
autor: Coyot
Bulikomaniak pisze:Każdy kto chce sprzedać silnik Do garba mówi, że to 1.6
własnie w tym tkwi szkopuł że za darmochę mam go dostać
Bulikomaniak pisze:Dodatkowo pomoże numer silnika.
jak go tylko będę miał w swoich rękach to podam, albo zadzwonię do Ciebie jak go w Krakowie odbiorę
Bulikomaniak pisze:A co z miętusowym jest nie tak i jaka to pojemność?
miętusowy sobie pyka, pojemność to chyba 1,2 ale reki nie dam uciąć
pamiętasz jak podesłałem ci zdjęcie numerów nabitych na silikonie
Re: rozpoznawanie silnika
: 01 lis 2015 10:33
autor: Bulikomaniak
Pamiętam te numery
Jakbyś miał choć jedną jego fotkę, to coś więcej bym powiedział, co to za silnik.
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 11:42
autor: Pilot
Moim skromnym zdaniem jedyny sposobem stwierdzenia faktycznej pojemności silnika jest pomiar pojemności cylindra. Znajomy miał silnik ale numery na nim były bite więc jedyny sposobem było rozebranie i sprawdzenie cylindrów.
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 14:31
autor: Bulikomaniak
średnica cylindra w 1200 i 1300 jest taka sama
Najlepiej jest popatrzeć na głowice, gaźniki i cały osprzęt i wtedy ewentualnie ściągać głowice i mierzyć pojemność.
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 14:52
autor: Pilot
Kupując silnik od kogoś nigdy nie masz pewności czy ktoś coś w nim nie zmieniał np. gaźnika.
Zgadzam się z tobą ale wtedy mierzymy skok tłoka i nam wychodzi czy 1,2 czy 1,3
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 15:15
autor: Bulikomaniak
Tak, tylko jak kupujesz od kogoś silnik, to rzadko kiedy masz okazję zrzucić głowice
Poza tym 1.2 ma tak charakterystyczny kolektor i głowice, że nie sposób go pomylić z 1.3, 1.5 czy 1.6. Problem pojawia sie przy tych większych pojemnościach.
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 15:44
autor: Pilot
No w pełni się z tobą zgadzam, ale tak jak juz było pisane wszystkie silniki do sprzedaży są 1,6
Re: rozpoznawanie silnika
: 15 maja 2016 15:50
autor: Bulikomaniak
Pilot pisze:No w pełni się z tobą zgadzam, ale tak jak juz było pisane wszystkie silniki do sprzedaży są 1,6
Dokładnie