Wiązka elektryczna.
Moderator: Renifer
Wiązka elektryczna.
Mam mocno kombinowaną wiązkę elektryczną w garbie.
I raz na jakiś czas coś mi przestaje działać, a potem wraca do normy<czarna magia>.
Myślicie że jest jakiś sposób na poprawienie bieżącej wiązki (jest sens to robić), czy od razu budować nową od zera?
*Co ma być wpięte w dolnej części prędkościomierza?
I raz na jakiś czas coś mi przestaje działać, a potem wraca do normy<czarna magia>.
Myślicie że jest jakiś sposób na poprawienie bieżącej wiązki (jest sens to robić), czy od razu budować nową od zera?
*Co ma być wpięte w dolnej części prędkościomierza?
- Załączniki
-
- 153492279_3_644x461_vw-garbus-licznik-osobowe.jpg (43.15 KiB) Przejrzano 4969 razy
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć, bo z tego co pamiętam, to masz sporo podzespołów z malucha. Jesli chcesz to zostawić, to popraw obecną
VW 1300 1969r
Re: Wiązka elektryczna.
na te 3 zarowki idzie tam +12 po przekreceniu kluczyka.
minusa dostaja odpowiednio z przerywacza, czujnika cisnienia i regulatora napiecia.
minusa dostaja odpowiednio z przerywacza, czujnika cisnienia i regulatora napiecia.
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
Dokładnie tak jak Scooty mówi 15 ze stacyjki Obrazek faktycznie może być niezrozumiały, dlatego wklejam drugi
VW 1300 1969r
Re: Wiązka elektryczna.
OK. Tego plusa na prędkościomierzu już mam (ale nie wiem skąd )
Teraz mam nowy problem.
Garbus odpala i jeździ, ale nie mam ładowania.
Czy podpinając miernik do DF i D+ sprawdzę czy prądnica ładuje?
Do tej pory ładowała i nic przy niej nie ruszałem. Wczoraj jak sprawdzałem akumulator ma 12,75 V.
Dzisiaj go odpaliłem kilka razy i jak sprawdzałem mirnikiem to prądnica nie ładowała a napięcie spadło do 12,3
I jak odpalam garba to nie gaśnie mi ładowanie.
Teraz mam nowy problem.
Garbus odpala i jeździ, ale nie mam ładowania.
Czy podpinając miernik do DF i D+ sprawdzę czy prądnica ładuje?
Do tej pory ładowała i nic przy niej nie ruszałem. Wczoraj jak sprawdzałem akumulator ma 12,75 V.
Dzisiaj go odpaliłem kilka razy i jak sprawdzałem mirnikiem to prądnica nie ładowała a napięcie spadło do 12,3
I jak odpalam garba to nie gaśnie mi ładowanie.
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
A ma ktoś może dobry schemat do VW1300 z 68r
Z zewnętrznym regulatorem napięcia (taki co ma 3 wyjścia)
Z zewnętrznym regulatorem napięcia (taki co ma 3 wyjścia)
- Załączniki
-
- regulator.jpg (58 KiB) Przejrzano 4948 razy
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
Mi on wygląda na regulator z malucha
Jaki dokładnie masz numer podwozia? Bo w 68 była zmiana, to raz, a dwa 68 nie miał awaryjnych na rynek europejski.
Jaki dokładnie masz numer podwozia? Bo w 68 była zmiana, to raz, a dwa 68 nie miał awaryjnych na rynek europejski.
VW 1300 1969r
Re: Wiązka elektryczna.
pradnice mozna sprawdzic, oczywiscie.
jak pali silnik to sprawdz jakie jest napiecie na stykach.
jesli 12 z groszem do dupa.
wylacz
odlacz kabel od DF
potem odpal , jakims kabelkiem podaj na chwile mase do DF i sprawdz czy napiecie skoczy do gory.
Sprawdz takze czy w regulatorze nie spalil sie rezystor drutowy / deramiczny
A dla swietego spokoju pochy;l sie takze nad szczotkami, nieraz sie zawiesza.
jak pali silnik to sprawdz jakie jest napiecie na stykach.
jesli 12 z groszem do dupa.
wylacz
odlacz kabel od DF
potem odpal , jakims kabelkiem podaj na chwile mase do DF i sprawdz czy napiecie skoczy do gory.
Sprawdz takze czy w regulatorze nie spalil sie rezystor drutowy / deramiczny
A dla swietego spokoju pochy;l sie takze nad szczotkami, nieraz sie zawiesza.
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
Mi kiedyś ta rada Maćka uratowała cztery literyScooty pisze:A dla swietego spokoju pochy;l sie takze nad szczotkami, nieraz sie zawiesza.
VW 1300 1969r
Re: Wiązka elektryczna.
k a s e
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Wiązka elektryczna.
Scooty pisze:pradnice mozna sprawdzic, oczywiscie.
jak pali silnik to sprawdz jakie jest napiecie na stykach.
jesli 12 z groszem do dupa.
wylacz
odlacz kabel od DF
potem odpal , jakims kabelkiem podaj na chwile mase do DF i sprawdz czy napiecie skoczy do gory.
Sprawdz takze czy w regulatorze nie spalil sie rezystor drutowy / deramiczny
A dla swietego spokoju pochy;l sie takze nad szczotkami, nieraz sie zawiesza.
Scooty pisze:pradnice mozna sprawdzic, oczywiscie.
jak pali silnik to sprawdz jakie jest napiecie na stykach.
jesli 12 z groszem do dupa.
wylacz
odlacz kabel od DF
potem odpal , jakims kabelkiem podaj na chwile mase do DF i sprawdz czy napiecie skoczy do gory.
Sprawdz takze czy w regulatorze nie spalil sie rezystor drutowy / deramiczny
A dla swietego spokoju pochy;l sie takze nad szczotkami, nieraz sie zawiesza.
Możesz mi to przetłumaczyć z polskiego na nasze. Dupa ze mnie, a nie eklektyk
Możesz mi dokładnie napisać co gdzie dotknąć i jak co mierzyć?
I co ma sprawdzać, bardziej łopatologicznie. Czyli kiedy jest coś zepsute a kiedy nie.
Re: Wiązka elektryczna.
nie czaje, masz napisane przeciez krok prawie po kroku.
Gdzie utknales ?
Gdzie utknales ?
Re: Wiązka elektryczna.
Wczoraj wszystko dla mnie było niejasne (chyba zmęczony byłem). Sorki
Dzisiaj zdjąłem pokrywy szczotek prądnicy i tylko dotknąłem lekko szczotek i zaczęło działać (ładować).
Na stykach prądnicy pokazuje mi 2-4 V a na akumulatorze 13-15 V. Także chyba OK.
Dzięki za pomoc, jesteście niezastąpieni
Dzisiaj zdjąłem pokrywy szczotek prądnicy i tylko dotknąłem lekko szczotek i zaczęło działać (ładować).
Na stykach prądnicy pokazuje mi 2-4 V a na akumulatorze 13-15 V. Także chyba OK.
Dzięki za pomoc, jesteście niezastąpieni