Problem silnik 1.3 AB
Moderator: Renifer
Problem silnik 1.3 AB
Kochani, mam problem z silnikiem 1.3AB, przed założeniem ogólnie przygotowałem pod odpalanie. Zmieniłem koło zamachowe wraz z tarczą i dociskiem z mojego starego silnika aby wszystko pasowało tip top, bo stary docisk nie był kompletny. Wstawiłem silnik, swoją drogą fajnie mieć odkręcany tylny pas no i najważniejsza część: odpalanie, ciekawe jak to zachechła... Zakręciłem rozrusznikiem chwilke i coś zablokowało się w silniku, że nie da rady przekręcić. Kręcąc kluczem od koła pasowego w drugą stronę dochodzi do poprzedniego punktu i dalej się zatrzymuje. Jakieś 1cm na kole pasowym od znaku w jedną jak i w drugą stronę.
Dla informacji silnik "po remoncie" u jakiegoś warszawskiego mechanika, silnik kupił Esek i nigdy go nie uruchamiał u siebie. Ja nie uruchomiłem bo coś zablokowało. Co robić? Jestem w niekomfortowej sytuacji. Może ktoś pomoże? Wykluczam możliwość wpadnięcia czegoś przez kolektor dolotowy. Niepoprawnie złożony silnik? Tylko co? Miał ktoś kiedyś podobny problem?
Dla informacji silnik "po remoncie" u jakiegoś warszawskiego mechanika, silnik kupił Esek i nigdy go nie uruchamiał u siebie. Ja nie uruchomiłem bo coś zablokowało. Co robić? Jestem w niekomfortowej sytuacji. Może ktoś pomoże? Wykluczam możliwość wpadnięcia czegoś przez kolektor dolotowy. Niepoprawnie złożony silnik? Tylko co? Miał ktoś kiedyś podobny problem?
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
Re: Problem silnik 1.3 AB
Klucz chyba 30, wałkiem obrócisz? Może być cos od skrzyni również. Jesteś pewny że sprzegło masz odpowiednie? Przy wcisnietym spróbuj obrócic wałkiem.
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."
Re: Problem silnik 1.3 AB
Wał się obraca do pewnego momentu, jak napisałem wyżej. Skrzynia i sprzęgło jest odpowiednie.
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
Re: Problem silnik 1.3 AB
a dokladnie ile sie obraca ?
170 stopni czy prawie caly ?
170 stopni czy prawie caly ?
Re: Problem silnik 1.3 AB
Prawie cały, patrząc na koło pasowe to tak około 1cm od znaku i do 1cm przed znakiem.
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Problem silnik 1.3 AB
A po co w ogóle zmieniałeś koło? Sprawdzałeś przed odpaleniem i włożeniem czy się kręci wał?
VW 1300 1969r
Re: Problem silnik 1.3 AB
Czyli 1 ruch tloka.
1 ruch praktycnzie wszystkiego.
A czuc skad pochodzi stukot ?
Moze cos lezy na dnie cylindra, to tak by bylo.
Np nakretka / podkladka
1 ruch praktycnzie wszystkiego.
A czuc skad pochodzi stukot ?
Moze cos lezy na dnie cylindra, to tak by bylo.
Np nakretka / podkladka
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Problem silnik 1.3 AB
Nie obraca się, zatrzymuje się w jednym miejscu.
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
Re: Problem silnik 1.3 AB
ale czy pochodzi ze srodka czy wyczuwalne jest stukanie po ktorejs ze stron ?
Re: Problem silnik 1.3 AB
Stukania nie ma bo się nie obraca. Cofnę, zakręcę i stop, zatrzymuje się. Nic trzeba będzie wydrzeć i zobaczyć. Trzeba z powrotem 1.2 wstawić.
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
Re: Problem silnik 1.3 AB
Poszturaj drucikiem z magnesem na koncu.
Mowie o cylindrach - nie zaszkodzi sprawdzic.
Mowie o cylindrach - nie zaszkodzi sprawdzic.