Ustawienie zapłonu

Tu opisujemy nasze problemy z kluczami :)

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
rozi
MASTER
MASTER
Posty: 630
Rejestracja: 26 gru 2011 14:31

Ustawienie zapłonu

Post autor: rozi » 15 maja 2013 09:54

Jak w temacie wczoraj chciałem odpalić silnik i niestety D..... Jak ustawić zapłon w silniku AS na żarówkę kiedyś to robiłem ale lata temu :), może ktoś pomoże

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Scooty » 15 maja 2013 12:15

ustawiasz kolo na powiedzmy -7 stopni.
Lub na zabek, to zalezy ile ich masz.
Jak 2 to ten po prawej, jak 3 to srodkowy.
Ustawienie ma byc na polowkach bloku.

Kwestia zarowki to mozna uzyc zwyklej zarowki, mozna zarowki w zegarze, probnika 12v, lub nawet omomierza, lub piszczka w mierniku.

Zdejmujesz z cewki kabel idacy do apratu i czy wiesz co dalej jak to pomierzyc ?
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
rozi
MASTER
MASTER
Posty: 630
Rejestracja: 26 gru 2011 14:31

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: rozi » 15 maja 2013 13:55

właśnie że nie bardzo :)

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Scooty » 15 maja 2013 14:25

Odpowiedzi jest kilka zalezy czego uzyjesz , ale zasada jest ta sama.

Glownie chodzi o to by znalezc punkt na obwodzie, moment, w ktorym styki sie zwieraja/rozwieraja

Dlatego tez do tego kabla co odpiales...

Opcja 1)
laczysz go z wsuwka czujnika cisnienia (zdejmujesz z czujnika i laczysz ze soba) przekrecasz zaplon, ale nie odpalasz silnika.
KOntrolka cisnienia moze swiecic moze nie, zalezy od biezacego ustawienia aparatu.
Jak nie swieci to tak krecisz w prawo az zaswieci.
Jesli swieci to krecisz w lewo az zgasnie.

To jest ten moment, chyba nie pokrecilem :)
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Scooty » 15 maja 2013 14:29

Inne opcje to tylko wyczucie zamiany, zwarcia, piszczenia lub zarowki.

opornosc i piszczek, to dobre, bo nie trzeba zasilania, a z tym roznie bywa w roznych rekach... :D
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
rozi
MASTER
MASTER
Posty: 630
Rejestracja: 26 gru 2011 14:31

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: rozi » 15 maja 2013 15:21

Kiedyś ustawiałem w maluchu na żarówkę z kabelkiem tak też bym chciał :)

Awatar użytkownika
wojciech
EXPERT
EXPERT
Posty: 2717
Rejestracja: 22 maja 2010 20:37
Lokalizacja: RNI

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: wojciech » 15 maja 2013 15:45

Scooty pisze: Ustawienie ma byc na polowkach bloku.
Na fotce tak jak strzała po prawej stronie punkt odniesienia?
Załączniki
Motor.jpg
Motor.jpg (156.68 KiB) Przejrzano 7218 razy
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Bulikomaniak » 15 maja 2013 15:54

A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
rozi
MASTER
MASTER
Posty: 630
Rejestracja: 26 gru 2011 14:31

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: rozi » 15 maja 2013 16:07

a teraz gdzie mam podpiąć żaróweczkę?

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Bulikomaniak » 15 maja 2013 18:07

Do jednej z biegunów cewki (chyba 15) a drugi koniec do masy.
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Scooty » 15 maja 2013 19:01

owszem jeden do plusa cewki, 15 (zasilanie po kluczyku)
Ale drugi nie do masy bo to be sensu.
Drugi podepnij do kabla biegnacego do aparatu.(odpietego od cewki)
Wtedy dostanie mase lub nie, co oznacza zwarcie rozwarcie stykow
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Scooty » 15 maja 2013 19:02

lewa strona tego czegos to srodek, zreszta widac os silnika
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
wojciech
EXPERT
EXPERT
Posty: 2717
Rejestracja: 22 maja 2010 20:37
Lokalizacja: RNI

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: wojciech » 15 maja 2013 20:31

Bulikomaniak pisze:A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
A co ma korek wlewu paliwa do zapłonu? :blackeye:
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: Bulikomaniak » 15 maja 2013 21:08

wojciech pisze:
Bulikomaniak pisze:A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
A co ma korek wlewu paliwa do zapłonu? :blackeye:
A nic, jest to korek wlewu paliwa z roczników 08.67- 72, czy jakoś tak. Mówiłem to związane tylko ze zdjęciem, nie z zapłonem :)
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
wojciech
EXPERT
EXPERT
Posty: 2717
Rejestracja: 22 maja 2010 20:37
Lokalizacja: RNI

Re: Ustawienie zapłonu

Post autor: wojciech » 15 maja 2013 21:51

To zdjęcie jest z internetu, przykładowe, to nie mój garb ;) Swoją drogą to nie wiedziałem o tym, że pasuje. :mrgreen:
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)

ODPOWIEDZ