Ustawienie zapłonu
Moderator: Renifer
Ustawienie zapłonu
Jak w temacie wczoraj chciałem odpalić silnik i niestety D..... Jak ustawić zapłon w silniku AS na żarówkę kiedyś to robiłem ale lata temu , może ktoś pomoże
Re: Ustawienie zapłonu
ustawiasz kolo na powiedzmy -7 stopni.
Lub na zabek, to zalezy ile ich masz.
Jak 2 to ten po prawej, jak 3 to srodkowy.
Ustawienie ma byc na polowkach bloku.
Kwestia zarowki to mozna uzyc zwyklej zarowki, mozna zarowki w zegarze, probnika 12v, lub nawet omomierza, lub piszczka w mierniku.
Zdejmujesz z cewki kabel idacy do apratu i czy wiesz co dalej jak to pomierzyc ?
Lub na zabek, to zalezy ile ich masz.
Jak 2 to ten po prawej, jak 3 to srodkowy.
Ustawienie ma byc na polowkach bloku.
Kwestia zarowki to mozna uzyc zwyklej zarowki, mozna zarowki w zegarze, probnika 12v, lub nawet omomierza, lub piszczka w mierniku.
Zdejmujesz z cewki kabel idacy do apratu i czy wiesz co dalej jak to pomierzyc ?
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Ustawienie zapłonu
właśnie że nie bardzo
Re: Ustawienie zapłonu
Odpowiedzi jest kilka zalezy czego uzyjesz , ale zasada jest ta sama.
Glownie chodzi o to by znalezc punkt na obwodzie, moment, w ktorym styki sie zwieraja/rozwieraja
Dlatego tez do tego kabla co odpiales...
Opcja 1)
laczysz go z wsuwka czujnika cisnienia (zdejmujesz z czujnika i laczysz ze soba) przekrecasz zaplon, ale nie odpalasz silnika.
KOntrolka cisnienia moze swiecic moze nie, zalezy od biezacego ustawienia aparatu.
Jak nie swieci to tak krecisz w prawo az zaswieci.
Jesli swieci to krecisz w lewo az zgasnie.
To jest ten moment, chyba nie pokrecilem
Glownie chodzi o to by znalezc punkt na obwodzie, moment, w ktorym styki sie zwieraja/rozwieraja
Dlatego tez do tego kabla co odpiales...
Opcja 1)
laczysz go z wsuwka czujnika cisnienia (zdejmujesz z czujnika i laczysz ze soba) przekrecasz zaplon, ale nie odpalasz silnika.
KOntrolka cisnienia moze swiecic moze nie, zalezy od biezacego ustawienia aparatu.
Jak nie swieci to tak krecisz w prawo az zaswieci.
Jesli swieci to krecisz w lewo az zgasnie.
To jest ten moment, chyba nie pokrecilem
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Ustawienie zapłonu
Inne opcje to tylko wyczucie zamiany, zwarcia, piszczenia lub zarowki.
opornosc i piszczek, to dobre, bo nie trzeba zasilania, a z tym roznie bywa w roznych rekach...
opornosc i piszczek, to dobre, bo nie trzeba zasilania, a z tym roznie bywa w roznych rekach...
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Ustawienie zapłonu
Kiedyś ustawiałem w maluchu na żarówkę z kabelkiem tak też bym chciał
Re: Ustawienie zapłonu
Na fotce tak jak strzała po prawej stronie punkt odniesienia?Scooty pisze: Ustawienie ma byc na polowkach bloku.
- Załączniki
-
- Motor.jpg (156.68 KiB) Przejrzano 7218 razy
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Ustawienie zapłonu
A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
VW 1300 1969r
Re: Ustawienie zapłonu
a teraz gdzie mam podpiąć żaróweczkę?
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Ustawienie zapłonu
owszem jeden do plusa cewki, 15 (zasilanie po kluczyku)
Ale drugi nie do masy bo to be sensu.
Drugi podepnij do kabla biegnacego do aparatu.(odpietego od cewki)
Wtedy dostanie mase lub nie, co oznacza zwarcie rozwarcie stykow
Ale drugi nie do masy bo to be sensu.
Drugi podepnij do kabla biegnacego do aparatu.(odpietego od cewki)
Wtedy dostanie mase lub nie, co oznacza zwarcie rozwarcie stykow
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Ustawienie zapłonu
lewa strona tego czegos to srodek, zreszta widac os silnika
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Ustawienie zapłonu
A co ma korek wlewu paliwa do zapłonu?Bulikomaniak pisze:A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Ustawienie zapłonu
A nic, jest to korek wlewu paliwa z roczników 08.67- 72, czy jakoś tak. Mówiłem to związane tylko ze zdjęciem, nie z zapłonemwojciech pisze:A co ma korek wlewu paliwa do zapłonu?Bulikomaniak pisze:A jak szukałem korka wlewu paliwa to nikt nie miał...
P.S. Korek do wlewu oleju był taki sam, czy raczej ktoś po prostu przemienił?
VW 1300 1969r
Re: Ustawienie zapłonu
To zdjęcie jest z internetu, przykładowe, to nie mój garb Swoją drogą to nie wiedziałem o tym, że pasuje.
F**K NEW CARS - DRIVE OLD SCHOOL (o\ | /o)