Regulacja zaworow

Tu opisujemy nasze problemy z kluczami :)

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Regulacja zaworow

Post autor: Scooty » 23 kwie 2011 20:21

Daras znalazl fajny filmik pokazujacy jak ustawic zawory w minimalnej ilosci krecen walem
http://www.youtube.com/watch?v=6S5Uapc8GjE
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Daras » 23 kwie 2011 21:06

Wyregulowałem je właśnie według tego co przekazał mi ten Pan z filmu.
Wszystko było dokładnie tak jak pokazał i powiedział
Myślę że jest to najlepszy sposób, w szczególności kiedy robi się to pod samochodem.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

garbi Jedlicze
NEW
NEW
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2011 20:08

Re: Regulacja zaworow

Post autor: garbi Jedlicze » 25 maja 2011 20:35

mam prośbę do ciebie,bo słabo znam angielski a i jakość filmiku kiepska,opisał byś mi te czynności ? tak na chłopski rozum?

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Bulikomaniak » 25 maja 2011 20:40

Witamy ;)
VW 1300 1969r

garbi Jedlicze
NEW
NEW
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2011 20:08

Re: Regulacja zaworow

Post autor: garbi Jedlicze » 25 maja 2011 20:46

cześć witam ja jestem tutaj świeżak dopiero sie zalogowałem

garbi Jedlicze
NEW
NEW
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2011 20:08

Re: Regulacja zaworow

Post autor: garbi Jedlicze » 25 maja 2011 20:47

chciałbym wyregulować zaworki w moim garbim 1302 ls a silniczek mam 1300 AB

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Scooty » 26 maja 2011 00:01

Witam serdecznie :)

Pozwole wtracic kilka zdan.

Regulacje zaworow mozesz przeprowadzic zgodnie z zalecaniami Jezewskiego. (1-2-3-4 krecac w lewo)
Lub zgodnie z zaplonem garbowym 1-4-3-2 (regulujac odpowiednie zawory co 90 stopni)

Na tym filmiku procedura jest uproszczona do 2 pozycji na kole pasowym. Wyglada tak:
Ustawiasz kolo na TDC, moze tez byc na kropke od strony pasa.
Palec wskazuje wtedy 1 lub 3 cylinder.
Po zdjeciu pokryw zaworow oczom ukaza sie dzwignie ( a nie las, jak niektorzy sadza :) )
Po jednej stronie luz beda mialy 3 dzwignie, po drugiej 1.
I to wlasnie te dzwignie regulujemy, tak by przerwa miedzy sruba a zaworem byla odpowiednia.
Teraz pytanie ile ma byc ?
0,1 do 0,15 - roznie ksiazki podaja, rozne szkoly ludzie mowia.

Zacytuje zatem kolege mechanika :)
"przy popychaczach aluminiowych ustawiasz luz 0,1 mm, przy stalowych luz 0,15 mm"

Ja ustawilem u siebie 0,15 jestem zadowolony z pracy silnika.
Kiedy uporasz sie z 4 zaworami, przekrecasz kolo pasowe o 180 stopni i regulujesz pozostale zawory.
Tym razem luz beda miec 1 po pierwszej i 3 po drugiej stronie (czyli odwrotnie niz uprzednio)
Oczywiscie przystepujesz do regulacji, odkrecasz 13mm kontre, srubokretem ustawiasz luz poprzez wkrecenie/wykrecenie sruby. Kontrujesz i regulujesz kolejne.

Po wykonaniu operacji, warto przekrecic kolem i posprawdzac czy wszystko jest dobrze ustawione.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Bulikomaniak » 26 maja 2011 09:12

A może zrobić by post z najczęstszymi problemami i ich rozwiązywaniem?
VW 1300 1969r

garbi Jedlicze
NEW
NEW
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2011 20:08

Re: Regulacja zaworow

Post autor: garbi Jedlicze » 26 maja 2011 22:11

o super bardzo popieram
ja mam przed sobą inne zadanie bojowe ,wymiana gum drążków skrętnych tylnego zawieszenia, może macie jakieś uwagi i porady z własnego doświadczenia.mam model 1302 ls ale na pojedynczym wahaczu

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Bulikomaniak » 26 maja 2011 22:17

a czy przypadkiem 1302 nie wychodziły tylko z IRS?
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Sokol
VIP
VIP
Posty: 5090
Rejestracja: 03 maja 2007 14:22
Lokalizacja: Jasło / Rzeszów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Sokol » 26 maja 2011 22:23

garbi Jedlicze pisze:o super bardzo popieram
ja mam przed sobą inne zadanie bojowe ,wymiana gum drążków skrętnych tylnego zawieszenia, może macie jakieś uwagi i porady z własnego doświadczenia.mam model 1302 ls ale na pojedynczym wahaczu

pokaz swojego Garba !

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Scooty » 27 maja 2011 08:44

zaraz sei okaze ze 1302 masz w papierach i to jeszcze z '65
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

garbi Jedlicze
NEW
NEW
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2011 20:08

Re: Regulacja zaworow

Post autor: garbi Jedlicze » 29 maja 2011 11:29

na razie nie mam czym się chwalić bo za tydzień daje do lakiernika.a co do rocznika to 1972 a zawieszenie ktoś przerabiał bo mam tylne koła cofnięte troszkę do tyłu.będę próbował jakoś to naprawić ale muszę zlokalizować przyczynę.jak go złożę to wam go pokaże może na zlot we wrześniu zdążę

Wiecman
Moderator
Moderator
Posty: 7851
Rejestracja: 24 kwie 2007 23:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Wiecman » 29 maja 2011 12:41

zapodaj fotki to cos podpowiemy ....
przygotowania do ....

brak czasu ...

Awatar użytkownika
Renifer
Moderator
Moderator
Posty: 3869
Rejestracja: 29 kwie 2007 21:04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworow

Post autor: Renifer » 13 lip 2011 07:06

Bulikomaniak pisze:A może zrobić by post z najczęstszymi problemami i ich rozwiązywaniem?
Dostajesz zgodę. Zrób. :)
Podkarpaciu gratulujemy Wieśmaka.

http://www.futsal.heiro.pl

MF - reaktywacja trwa
Obrazek

ODPOWIEDZ