Regulacja zaworow
Moderator: Renifer
Regulacja zaworow
Daras znalazl fajny filmik pokazujacy jak ustawic zawory w minimalnej ilosci krecen walem
http://www.youtube.com/watch?v=6S5Uapc8GjE
http://www.youtube.com/watch?v=6S5Uapc8GjE
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
Re: Regulacja zaworow
Wyregulowałem je właśnie według tego co przekazał mi ten Pan z filmu.
Wszystko było dokładnie tak jak pokazał i powiedział
Myślę że jest to najlepszy sposób, w szczególności kiedy robi się to pod samochodem.
Wszystko było dokładnie tak jak pokazał i powiedział
Myślę że jest to najlepszy sposób, w szczególności kiedy robi się to pod samochodem.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!
-
- NEW
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 maja 2011 20:08
Re: Regulacja zaworow
mam prośbę do ciebie,bo słabo znam angielski a i jakość filmiku kiepska,opisał byś mi te czynności ? tak na chłopski rozum?
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- NEW
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 maja 2011 20:08
Re: Regulacja zaworow
cześć witam ja jestem tutaj świeżak dopiero sie zalogowałem
-
- NEW
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 maja 2011 20:08
Re: Regulacja zaworow
chciałbym wyregulować zaworki w moim garbim 1302 ls a silniczek mam 1300 AB
Re: Regulacja zaworow
Witam serdecznie
Pozwole wtracic kilka zdan.
Regulacje zaworow mozesz przeprowadzic zgodnie z zalecaniami Jezewskiego. (1-2-3-4 krecac w lewo)
Lub zgodnie z zaplonem garbowym 1-4-3-2 (regulujac odpowiednie zawory co 90 stopni)
Na tym filmiku procedura jest uproszczona do 2 pozycji na kole pasowym. Wyglada tak:
Ustawiasz kolo na TDC, moze tez byc na kropke od strony pasa.
Palec wskazuje wtedy 1 lub 3 cylinder.
Po zdjeciu pokryw zaworow oczom ukaza sie dzwignie ( a nie las, jak niektorzy sadza )
Po jednej stronie luz beda mialy 3 dzwignie, po drugiej 1.
I to wlasnie te dzwignie regulujemy, tak by przerwa miedzy sruba a zaworem byla odpowiednia.
Teraz pytanie ile ma byc ?
0,1 do 0,15 - roznie ksiazki podaja, rozne szkoly ludzie mowia.
Zacytuje zatem kolege mechanika
"przy popychaczach aluminiowych ustawiasz luz 0,1 mm, przy stalowych luz 0,15 mm"
Ja ustawilem u siebie 0,15 jestem zadowolony z pracy silnika.
Kiedy uporasz sie z 4 zaworami, przekrecasz kolo pasowe o 180 stopni i regulujesz pozostale zawory.
Tym razem luz beda miec 1 po pierwszej i 3 po drugiej stronie (czyli odwrotnie niz uprzednio)
Oczywiscie przystepujesz do regulacji, odkrecasz 13mm kontre, srubokretem ustawiasz luz poprzez wkrecenie/wykrecenie sruby. Kontrujesz i regulujesz kolejne.
Po wykonaniu operacji, warto przekrecic kolem i posprawdzac czy wszystko jest dobrze ustawione.
Pozwole wtracic kilka zdan.
Regulacje zaworow mozesz przeprowadzic zgodnie z zalecaniami Jezewskiego. (1-2-3-4 krecac w lewo)
Lub zgodnie z zaplonem garbowym 1-4-3-2 (regulujac odpowiednie zawory co 90 stopni)
Na tym filmiku procedura jest uproszczona do 2 pozycji na kole pasowym. Wyglada tak:
Ustawiasz kolo na TDC, moze tez byc na kropke od strony pasa.
Palec wskazuje wtedy 1 lub 3 cylinder.
Po zdjeciu pokryw zaworow oczom ukaza sie dzwignie ( a nie las, jak niektorzy sadza )
Po jednej stronie luz beda mialy 3 dzwignie, po drugiej 1.
I to wlasnie te dzwignie regulujemy, tak by przerwa miedzy sruba a zaworem byla odpowiednia.
Teraz pytanie ile ma byc ?
0,1 do 0,15 - roznie ksiazki podaja, rozne szkoly ludzie mowia.
Zacytuje zatem kolege mechanika
"przy popychaczach aluminiowych ustawiasz luz 0,1 mm, przy stalowych luz 0,15 mm"
Ja ustawilem u siebie 0,15 jestem zadowolony z pracy silnika.
Kiedy uporasz sie z 4 zaworami, przekrecasz kolo pasowe o 180 stopni i regulujesz pozostale zawory.
Tym razem luz beda miec 1 po pierwszej i 3 po drugiej stronie (czyli odwrotnie niz uprzednio)
Oczywiscie przystepujesz do regulacji, odkrecasz 13mm kontre, srubokretem ustawiasz luz poprzez wkrecenie/wykrecenie sruby. Kontrujesz i regulujesz kolejne.
Po wykonaniu operacji, warto przekrecic kolem i posprawdzac czy wszystko jest dobrze ustawione.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworow
A może zrobić by post z najczęstszymi problemami i ich rozwiązywaniem?
VW 1300 1969r
-
- NEW
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 maja 2011 20:08
Re: Regulacja zaworow
o super bardzo popieram
ja mam przed sobą inne zadanie bojowe ,wymiana gum drążków skrętnych tylnego zawieszenia, może macie jakieś uwagi i porady z własnego doświadczenia.mam model 1302 ls ale na pojedynczym wahaczu
ja mam przed sobą inne zadanie bojowe ,wymiana gum drążków skrętnych tylnego zawieszenia, może macie jakieś uwagi i porady z własnego doświadczenia.mam model 1302 ls ale na pojedynczym wahaczu
- Bulikomaniak
- EXPERT
- Posty: 4747
- Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworow
garbi Jedlicze pisze:o super bardzo popieram
ja mam przed sobą inne zadanie bojowe ,wymiana gum drążków skrętnych tylnego zawieszenia, może macie jakieś uwagi i porady z własnego doświadczenia.mam model 1302 ls ale na pojedynczym wahaczu
pokaz swojego Garba !
Re: Regulacja zaworow
zaraz sei okaze ze 1302 masz w papierach i to jeszcze z '65
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)
-
- NEW
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 maja 2011 20:08
Re: Regulacja zaworow
na razie nie mam czym się chwalić bo za tydzień daje do lakiernika.a co do rocznika to 1972 a zawieszenie ktoś przerabiał bo mam tylne koła cofnięte troszkę do tyłu.będę próbował jakoś to naprawić ale muszę zlokalizować przyczynę.jak go złożę to wam go pokaże może na zlot we wrześniu zdążę
Re: Regulacja zaworow
Dostajesz zgodę. Zrób.Bulikomaniak pisze:A może zrobić by post z najczęstszymi problemami i ich rozwiązywaniem?