Czy ktos wie jak przeskalowac czujnik cisnienia, tzn wskazanie na mierniku ?
Trzeba wpinac rezystor szeregowo lub do masy ?
Wogole jak jest zbudowana czujka tylko nie ta 0.15-0.4 bara tylko taka puszka pod miernik.
Ktos wie ?
Jestem leniwy i googlarke zapytam pozniej
Czujka cisnienia - miernik - skalowanie
Moderator: Renifer
- WhiteGarbi
- MASTER
- Posty: 856
- Rejestracja: 25 kwie 2007 12:34
- Lokalizacja: Jas?o
- Kontakt:
najcz??ciej w ?rodku jest potencjomert montarzowy do skalowania miernika
trzeba rozebra? wska?nik to ju? gorsza sprawa
ja ostatnio musia?em rozebra? wska?nik napi?cia, bo bzdury pokazywa? - wyczy?ci?em dziada w ?rodku, wyskalowa?em i jest
teraz poszukuje wska?nika ci?nienia oleju skalowanego do 5 barów - ma mo?e kto? na pozbyciu ch?tnie zakupie ale tylko i wy??cznie VDO z czerwon? wskazówk? (musi pasowa? do mojego kompleciku )
trzeba rozebra? wska?nik to ju? gorsza sprawa
ja ostatnio musia?em rozebra? wska?nik napi?cia, bo bzdury pokazywa? - wyczy?ci?em dziada w ?rodku, wyskalowa?em i jest
teraz poszukuje wska?nika ci?nienia oleju skalowanego do 5 barów - ma mo?e kto? na pozbyciu ch?tnie zakupie ale tylko i wy??cznie VDO z czerwon? wskazówk? (musi pasowa? do mojego kompleciku )
VW Typ 1 1300 '71 - w trakcie wi?kszego remontu - w tym roku finisz :) mam nadzieje
VW Typ 1 1300 '69 - sprzedany :)
SC 1,1 MPI - zast?pczak
gg: 624850
mail: karoljaslo@poczta.onet.pl
VW Typ 1 1300 '69 - sprzedany :)
SC 1,1 MPI - zast?pczak
gg: 624850
mail: karoljaslo@poczta.onet.pl
Googlarka prawde ci powie
Bardzo ciekawy link:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... ratury.pdf
Zapraszam do lektury
Bardzo ciekawy link:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... ratury.pdf
Zapraszam do lektury
- WhiteGarbi
- MASTER
- Posty: 856
- Rejestracja: 25 kwie 2007 12:34
- Lokalizacja: Jas?o
- Kontakt:
Jeszcze nie skalowalem, na razie musialem sie uporac z cieknacym gwintem na tych cholernych stozkach.
Rozkrecilem, wyczyscilem, zastosowalem spoiwo do gwintow do wlasnie tego celu.
Jutro sie zobaczy czy to cos dalo.
Jakie ma garb cisnienie oleju powiedzmy gdy ma 1000 obr/min ?
Zbacze wowczas przy jakim oporze moj wskaznik pokazuje ta wartosc,
pozniej zmierze wtedy opor na czujniku (w silniku) i odpowiednio dodam opor.
Rownolegle czy w szereg zalezy od sytuacji.
Grunt to miec jakis punkt odniesienia.
Rozkrecilem, wyczyscilem, zastosowalem spoiwo do gwintow do wlasnie tego celu.
Jutro sie zobaczy czy to cos dalo.
Jakie ma garb cisnienie oleju powiedzmy gdy ma 1000 obr/min ?
Zbacze wowczas przy jakim oporze moj wskaznik pokazuje ta wartosc,
pozniej zmierze wtedy opor na czujniku (w silniku) i odpowiednio dodam opor.
Rownolegle czy w szereg zalezy od sytuacji.
Grunt to miec jakis punkt odniesienia.
Moze sie to komus przyda.
Opor potencjometru ( przyszlego czujnika ) oraz wskaznie miernika
Cisnienie oleju ( 0-5 barow )
0,5 bara 39 ohm
1 bar 58 ohm
1,5 bara 76 ohm
2 bary 90 ohm
2,5 bara 109 ohm
3 bary 120 ohm
3,5 bara 137 ohm
4 bary 158 ohm
4,5 bara 173 ohm
5 barow 194 ohm
Temperatura oleju ( 60-170 stopni )
170 stopni 24 ohm
160 stopni 35 ohm
150 stopni 39 ohm
140 stopni 48 ohm
130 stopni 64 ohm
~80 stopni 180 ohm
60 stopni 750 ohm (prawie poczatrek skali)
To sa dane ktore zmierzylem, wiadomo jest na pewno jakis blad pomiaru, jednak rzad wielkosci zostaje
Jak ktos sie bedzie bawic z czujnikami to mysle ze sie przyda.
I jeszcze jedno wskazania czujnika temperatury:
na zimnym 970 ohm
w trakcie rozgrzewania 860 ohm
rozgrzany po 2 minutach 760 ohm
Jak to sie ma do miernika ?
Tak, ze te 760 ohm to dopiero 60 stopni, i moze faktycznie tak jest dobrze.
Czyli tu buc moze obejdzie sie bez rezystora.
Mysle ze to bedzie dobre wyskalowanie, podczas jazdy wyjdzie czy tak ma byc.
Oczywiscie inne czujki, wskazniki, mierniki moga miec inne wartosci oporow w danych przedzialach ( cisnienia czy temperatury ).
Jesli ktos planuje sie bawic w czujniki to warto zwrocic uwage na to by czujniki dzialaly w odpowiednia strone.
np wraz ze wzrostem cisnienia (temperatury) wzrasta opor ( dodatki wspolczynik temperaturowy) lub maleje ( ujemny wspolczynnik temperaturowy ).
Pamietac o tym.
------------------------------------------
I sam sie na to nacialem , poza tym zawalilem pomiar czujki cisnienia.....
normalna praca to 180 ohm
Jak sie zwieksza obroty do liniowo spada do zera, a wskaznik mam o dodatnim wspolczynniku... czyli na odwrot.
Trzeba zmajstrowac jakis uklad, prosto nie bedzie ale sie nie poddaje
Opor potencjometru ( przyszlego czujnika ) oraz wskaznie miernika
Cisnienie oleju ( 0-5 barow )
0,5 bara 39 ohm
1 bar 58 ohm
1,5 bara 76 ohm
2 bary 90 ohm
2,5 bara 109 ohm
3 bary 120 ohm
3,5 bara 137 ohm
4 bary 158 ohm
4,5 bara 173 ohm
5 barow 194 ohm
Temperatura oleju ( 60-170 stopni )
170 stopni 24 ohm
160 stopni 35 ohm
150 stopni 39 ohm
140 stopni 48 ohm
130 stopni 64 ohm
~80 stopni 180 ohm
60 stopni 750 ohm (prawie poczatrek skali)
To sa dane ktore zmierzylem, wiadomo jest na pewno jakis blad pomiaru, jednak rzad wielkosci zostaje
Jak ktos sie bedzie bawic z czujnikami to mysle ze sie przyda.
I jeszcze jedno wskazania czujnika temperatury:
na zimnym 970 ohm
w trakcie rozgrzewania 860 ohm
rozgrzany po 2 minutach 760 ohm
Jak to sie ma do miernika ?
Tak, ze te 760 ohm to dopiero 60 stopni, i moze faktycznie tak jest dobrze.
Czyli tu buc moze obejdzie sie bez rezystora.
Mysle ze to bedzie dobre wyskalowanie, podczas jazdy wyjdzie czy tak ma byc.
Oczywiscie inne czujki, wskazniki, mierniki moga miec inne wartosci oporow w danych przedzialach ( cisnienia czy temperatury ).
Jesli ktos planuje sie bawic w czujniki to warto zwrocic uwage na to by czujniki dzialaly w odpowiednia strone.
np wraz ze wzrostem cisnienia (temperatury) wzrasta opor ( dodatki wspolczynik temperaturowy) lub maleje ( ujemny wspolczynnik temperaturowy ).
Pamietac o tym.
------------------------------------------
I sam sie na to nacialem , poza tym zawalilem pomiar czujki cisnienia.....
normalna praca to 180 ohm
Jak sie zwieksza obroty do liniowo spada do zera, a wskaznik mam o dodatnim wspolczynniku... czyli na odwrot.
Trzeba zmajstrowac jakis uklad, prosto nie bedzie ale sie nie poddaje