1303 i kilka pyta?

Tu opisujemy nasze problemy z kluczami :)

Moderator: Renifer

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

1303 i kilka pyta?

Post autor: Daras » 16 wrz 2009 22:41

Chodzi o to ze moja Per?a jest troch? zdekompletowana.
Nie mam ?adnego nawiewu... ga?ki na desce rozdzielczej nie dzia?aj?:(
Nie ma te? tych ci?gie?ek obok r?cznego...
Mam zamiar ?ci?gn?? desk? rozdzielcz? i zobaczy? czego tam brakuje je?eli chodzi o ten nawiew.
Czy mogliby?cie mi podpowiedzie? jak ?ci?gn?? desk? i czego powinienem si? pod ni? spodziewa???
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 16 wrz 2009 23:56

demontaz deski jest na pierwszy rzut oka skomplikowany.

1. Odlacz akumulator
2. wloz reke od lewej strony , od dolu i odkrec linke od predkosciomierza
3. Delikatnie go wypchnij od tylu
4. Zapisz jakie kable i dokad biegna
5. Po lewej masz przelacznik swiatel ( sa 2 zatrzaski) - powinien lekko wyjsc po ich nacisnieciu)
6. Przez otwor po zegarze wycofaj przelacznik awaryjnych, ogrzewanie tylnej szyby, halogeny, czy dmuchawe (sa rozne)
7. Do deski jest przykrecona poprzeczna maskownica na 5 srubek (2 pionowe zaslepki i 1 okragla pod zegarem)
8. Mozesz miec czasem ramke na radio, zdemontuj delikatnie, krucha i ciezko o nia
9. Wyjmij popielniczke, sa 2 lub 3 sruby - demontuj
10. W dolnej czesci w okolicy bezpiecznikow po prawej stronie jest wygieta blaszka mocujaca deske do budy, klucz 8mm
11. Po prawe/lewej stronie, jakby od strony drzwi sa 2 sruby
12. po prawej lewej stronie od dolu sa 2 sruby
13. pozostaje kwestia regulacji nawiewu, ja odlaczam ciegna i pancerze od "dyfuzora" tego regulatora duzego. Prosciej pewnie zdjac galki - nie testowalem
14. Jak masz starter, gniazdo zapalniczki i inne przelaczniki - zapisz i odlacz
15. Deska powinna juz sie ruszac, co prawda trzyma sie na podszybiu na takich hmm chyba 4 zaciskach
16. Ostatnim elementem jest demontaz kierownicy i przelacznika zespolonego kierunkow i wycieraczek, wczesniej oczywiscie pamietajac o odlaczeniu stacyjki i stykow (w starym modelu masz 2 wtyczki, wnowym 1 + kilka kabli osobno) - zapisz
17. Mozesz czasem miec pod kierownica taka czarna zaslepke 10x15cm, przykrecona jest 2 srubami, wysuwa sie ja w dol
18. Kiedy juz zostanie ci sam drazek kierowniczy, nie powinno byc problemow ze zdjeciem.
19. Pamietaj o lince otwierajacej bagaznik, jesli dzwignie masz na srubki to odkrecasz wajche, jesli na nity to odkrecasz drut spod zamka na samym przodzie garba.

Majac deske na zewnatrz zastanow sie na zegarami, przelacznikami, zlaczkami, nawiewem.
Szkoda to co chwile zdejmowac
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 17 wrz 2009 00:07

Pod deska powinno byc kilka rzeczy z kategorii nawiew.

Poczawszy od bagaznika
- powinna byc tam 2 biegowa dmuchawa z takim gumowym kolankiem przytwierdznym do scianki grodziowej. jest schowana za duza plaska metalowa maskownica
ciezko o oryginal wiec sa rozne dmuchawy zaadoptowane z innych aut

Co sie tyczy wnetrza
- powietrze po wejsciu przez to kolanko napotyka duze plastikowe cos , to wlasnie ten dyfuzor. Element ktory za posrednictwem linek, galek i klapek reguluje czy nawiew kierowany jest na szybe czy na kabine na ludzi
- kierujac na ludzi jest taki plaski kawalek, mozna powiedziec kolanko
- na koncu zas kratka wentylacyjna (2 rodzaje) zamontowana w desce

W kabinie sa tez 2 elementy wystepujace po bokach kierujace powietrze ze slupkow na szybe, takie rury z jajowatym zakonczeniem.
Do elementow nawiewu, co prawda poza deska zalicze jeszcze klapki moctowane przy podlodze do progow.
Nie wszedzie sa, ale wystepuja.

W nowszej wersji panoramy sa jesze male rurki fi ok 30 kierujace powietrze na boki.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009 00:25 przez Scooty, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 17 wrz 2009 00:24

Nawiew starego typu: brakuje na rysunku paru czesci, ale chodzi glownie o brak tych rurek i wezsze wyloty ze slupkow
Obrazek

nawiew nowego typu:
23 kolanko gumowe
20 dyfuzor
55 plaska czesc jakby kolanko
52 kratka w desce
32 pokretla
7 wyloty ze slupkow
17 wyloty z zaslepkami chyb na lusterka
10 regulator na progi
53 rury tylko w nowszej wersji

Obrazek


Ogolnie warto zajrzec tu
http://www.oldbeetle.de/pcat/epc.html

To taka akby etka tylko bez opisow
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 17 wrz 2009 09:38

To si? nazywa wyczerpuj?ca wypowied?:) Dzi?kuj? Scooty.
Widz? ?e b?dzie przy tym troch? zabawy:)
Pewien jestem ?e nie ma tej cz??ci w baga?niku pod t? klapk? czyli reszty pewnie te? nie ma;/
Nie ma tak?e ca?ego mechanizmu spryskiwacza przedniej szyby...
Teraz zaczn? si? poszukiwania owych partsów.
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 17 wrz 2009 14:24

Jak to nie maasz mechanizmu poruszajacego wycieraczkami ?
Na trasie wycieraczki sei czasem przydaja :D
Mechniazm spryskiwacza?

On sklada sie z kola zapasowego ( a dokladniej jego cisnienia), wezyka ze specjalna nakretka, pojemnika (taki podluzny z mocowaniami po przeciwnych stronach), i koncowka - taka plujka montowana na podszybiu.

Jak to bywa montuje sie czesto pojemniki z innych aut z wmontowana pompka elektryczna.

Zapodaj foty to sie poszuka tego co Ci brakuje.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 17 wrz 2009 15:28

Nie no mechanizm wycieraczek mam, ale nie mam tej dmuchawy która jest tam gdzie mechanizm wycieraczek. A je?eli chodzi o spryskiwacze to mam tylko jakie? w??yki i ta plujk? o której pisa?e?. My?la?em ?e do spryskiwaczy potrzebna jest jaka? pompka a nie ko?o zapasowe:) Zaraz ogarn? jakie? zdj?cia:)
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 17 wrz 2009 21:18

Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 17 wrz 2009 23:19

Tak posiadam t? cz???:)
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Bulikomaniak
EXPERT
EXPERT
Posty: 4747
Rejestracja: 24 maja 2007 01:53
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Bulikomaniak » 18 wrz 2009 11:29

a dlaczego nie ko?o zapasowe? w 1303 nie by?o tego rozwi?zania?
VW 1300 1969r

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 18 wrz 2009 12:14

Ja po prostu nie mia?em poj?cia ?e istnieje rozwi?zanie typu ko?o zapasowe:)
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 30 wrz 2009 15:53

?eby nie zak?ada? nowego tematu zapytam tutaj:)
Chodzi mi o wskazówk? pr?dko?ciomierza.
Skacze jak szalona jaka? i nie wiem jak temu zaradzi?.
Czeka mnie wymiana linki czy mo?e s? na to jeszcze jakie? sposoby??:D
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 30 wrz 2009 16:28

Zazwyczaj jest to linka, zatarta czy cos.
U mnie sie ukrecila po takim objawie.
Sprawdz pod deklem czy jest prawidlowo zamocowana.
Zobacz czy kwadratowa koncowka w zegarze jest faktycznie kwadratowa :)
Efekt taki masz caly czas czy bywa ze predkosc jest 0 na zegarze ?
Zobacz tez czy pancerz nie jest zbytnio powyginany, jego droga od kola do zegara powinna byc jak najprostsza.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

Awatar użytkownika
Daras
MECHANIC
MECHANIC
Posty: 358
Rejestracja: 09 wrz 2009 22:40
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Daras » 30 wrz 2009 16:46

Pod dekielkiem na kole jest zamocowana raczej dobrze.
Kwadrat w deklu jest kwadratowy a przez dziurk? na ko?cu linki przechodzi ma?y gwózdek.
Nie wiem natomiast jak jest w zegarze.
Musze si? do niego dosta?.
Efekt taki utrzymuje si? ca?y czas.


Mam jeszcze jedno pytanko.
Odk?d mam moja pere?k? to nie chodzi w niej obrotomierz.
Czasem sobie lekko drgnie, ale to wszystko.
Zamontowany jest na górze deski rozdzielczej.
Zastanawiam si? jak sprawi? by dzia?a? tak jak nale?y:)
Opis zajścia i przejścia przez wyjście!!

Awatar użytkownika
Scooty
Moderator
Moderator
Posty: 8668
Rejestracja: 06 maja 2007 23:47
Lokalizacja: Krzemienica / Lancut

Post autor: Scooty » 30 wrz 2009 16:50

Czyli pewnie zwyczajnie zardzewiala, lub poprowadzenie pancerza wola o pomste do nieba.
W ostatecznosci zmienic, koszt niewielki.
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

ODPOWIEDZ